Från vänster: Peter Schilling (S), Årets sundbybergare Oyewole Odunlami, konstnär Yusuf Ali Mukthar och Axel Conradi (M)

Oyewole Odunlami utsedd till Årets sundbybergare

I samband med Sundbybergs nationaldagsfirande på Golfängarna utsågs Årets sundbybergare 2023 Oyewole Odunlami.

Årets pristagare, Oyewole Odunlami, tog emot utmärkelsen vid stadens nationaldagsfirande på Golfängarna. Priset delades ut av kommunstyrelsens ordförande Peter Schilling (S) och motiveringen löd: Oyewole arbetar outtröttligt med att skapa meningsfulla sociala aktiviteter. Någon som ser och uppmärksammar sina medmänniskor. Han ger av sig själv utöver det vanliga och är en självklar och värdig vinnare.

Årets sundbybergare

Årets sundbybergare utses genom nomineringar från allmänheten, alla som har gjort något speciellt för staden kan föreslås. En jury med representanter bestående av Sundbybergs förtroendevalda, förvaltning och föreningsliv samt föregående års pristagare utser vinnaren.

Senast uppdaterad 11 juni 2024